Menu

පෝෂණ අංශයට සාදරයෙන් පිළිගනිමු

සෞඛ්‍ය අමාත්‍යාංශය වෙනුවෙන් රට පුරා පෝෂණ මැදිහත්වීම් සම්බන්ධීකරණය කිරීමේ කේන්ද්‍රස්ථානය පෝෂණ අංශයයි. පෝෂණ කටයුතු සිදු කිරීම සඳහා අපි වෙනත් අදාළ අමාත්‍යාංශ, සංවර්ධන හවුල්කරුවන් සහ රාජ්‍ය නොවන සංවිධාන සමඟ සහයෝගයෙන් කටයුතු කරන්නෙමු. අපගේ ප්‍රධාන වගකීම වන්නේ ජාතික පෝෂණ ප්‍රතිපත්තිය, අදාළ උපාය මාර්ග සහ මාර්ගෝපදේශ ඇතුළු පෝෂණ ආශ්‍රිත ප්‍රතිපත්ති සංවර්ධනය කිරීම හා ක්‍රියාත්මක කිරීමයි. පෝෂණ අංශය ශ්‍රී ලංකාවේ පුරවැසියන්ට පෝෂ්‍යදායී ස්ථාවර ජාතියක් ගොඩනැගීම සඳහා නොනවත්වා කටයුතු කර ඇත.

ජාතික පෝෂණ මාසය

පෝෂණ  ඒකකය, ජාතික පෝෂණ මාසය සංවිධානය කිරීමේලා කේන්ද්‍රීය ඒකකය ලෙස ක්‍රියා කරයි. මෙය වාර්ශිකව පැවැත්වෙන උත්සවයක් වන අතර එහි අභිප්‍රාය වන්නේ ශ්‍රී ලාංකීය ජනතාවගේ පෝෂණ තත්වය නගා සිටුවීමයි. සුපුරුදු පරිදි මෙම වසරේ(2021) දෙසැම්බර් මස  ජාතික පෝෂණ මාසය පැවැත්වේ. "නිසි පෝෂණයෙන් රැකවරණය" යන තේමාව යටතේ විවිධ වැඩසටහන් සහ ක්‍රියාකාරකම් ක්‍රියාත්මක කිරීමට සැලසුම් කර ඇත.

ආහාර පදනම් කරගත් ආහාර මාර්ගෝපදේශ: සෞඛ්‍ය සම්පන්න ආහාර පුරුදු සහ ජීවන රටාවන් පෝෂණය කිරීම සඳහා මහජන ආහාර හා පෝෂණය, සෞඛ්‍ය හා කෘෂිකාර්මික ප්‍රතිපත්ති සහ පෝෂණ අධ්‍යාපන වැඩසටහන් සඳහා පදනමක් ස්ථාපිත කිරීම සඳහා සංස්කෘතික වශයෙන් සුදුසු සාක්ෂි පදනම් කරගත් නිර්දේශ.

මාර්ගෝපදේශ 14

  1. වර්ණවත් හා විවිධවත්යෙන් යුතු ආහාර නියමිත ප්‍රමාණ වලින් දිනපතා ගන්න.
  2. පාහින ලද ධාන්‍ය හා නිෂ්පාදන වෙනුවට තම්බපු හෝ නිවුඩු සහිත සහල් ඇතුළු කුරුට්ට සහිත ධාන්‍ය හා නිෂ්පාදන ආහාරයට ගන්න.
  3. දිනකට අවම වශයෙන් එළවළු වර්ග 2 ක්,  පළා වර්ගයක් සහ පලතුරු වර්ග 2 ක් ආහාරයට ගන්න.
  4. සෑම අහාර වේලකටම පියළි ඇටවර්ගයක් සමඟ, මාළු හෝ බිත්තර හෝ තෙල් කොටස් ඉවත් කල මස් එකතු කරගන්න.
  5. නැවුම් කිරි හෝ මුදවන ලද නැවුම් කිරි නිෂ්පාදන ආහාරයට ගන්න.
  6. කජු, රටකජු වැනි ඇට හෝ තල වැනි තෙල් සහිත ඇට වර්ග අහුරක් දිනපතා ආහාරයට ගන්න.
  7. කෑමට ලුණු එකතු කර ගැනීම හා ලුණු වැඩි කෑම ගැනීම සීමා කරන්න.
  8. පැණිබීම, බිස්කට්, කේක්, රසකැවිලි සහ සීනි ආදේශක සීමා කරන්න.
  9. ජලය සෞඛ්‍ය සම්පන්නම පානයයි: දවස පුරා වීදුරු 8 සිට 10 දක්වා (ලීටර් 1.5 - 2.0) බොන්න.
  10.  ක්‍රියාශීලි වන්න: අවම වශයෙන් සතියකට මිනිත්තු 150 - 300 අතර කාලයක් මධ්‍යස්ථ ව්‍යායාම වල යෙදෙන්න.
  11. දිනකට එක දිගට පැය 7 - 8 ක් වත් නින්දක් ලබා ගන්න.
  12. පිරිසිදු සහ වස විස නැති ආරක්ෂිත ආහාර කෑමට ගන්න.
  13. නැවුම් හා නිවසේදීම පිළියෙළ කර ගත් ආහාර කෑමට ගන්න: සැකසූ හා අතිසැකසූ (processed and ultra processed) ආහාර සීමා කරන්න.
  14. කෑම ඇසුරුම් වල ඇති ලේබල හැම විටම කියවන්න.

 

ඉදිරි වැඩසටහන්

සෞඛ්‍ය අමාත්‍යාංශයේ පෝෂණ අංශයේ ඉදිරි වැඩසටහන්

ශරීර ස්කන්ධ දර්ශකය (BMI) යනු කුමක්ද?

ශරීර ස්කන්ධ දර්ශකය (BMI) යනු ඔබේ බර සෞඛ්‍ය සම්පන්නද යන්න තීරණය කිරීම සඳහා භාවිතා කරන ඔබේ උස හා බර මැනීමයි. ශරීර ස්කන්ධ දර්ශක ගණනය කිරීම වැඩිහිටියෙකුගේ බර කිලෝග්‍රෑම් වලින් බෙදයි. උදාහරණයක් ලෙස, BMI 25 යනු 25 kg / m2 යන්නයි. වැඩිදුර කියවන්න