Menu

පෝෂණ අංශයට සාදරයෙන් පිළිගනිමු

සෞඛ්‍ය අමාත්‍යාංශය වෙනුවෙන් රට පුරා පෝෂණ මැදිහත්වීම් සම්බන්ධීකරණය කිරීමේ කේන්ද්‍රස්ථානය පෝෂණ අංශයයි. පෝෂණ කටයුතු සිදු කිරීම සඳහා අපි වෙනත් අදාළ අමාත්‍යාංශ, සංවර්ධන හවුල්කරුවන් සහ රාජ්‍ය නොවන සංවිධාන සමඟ සහයෝගයෙන් කටයුතු කරන්නෙමු. අපගේ ප්‍රධාන වගකීම වන්නේ ජාතික පෝෂණ ප්‍රතිපත්තිය, අදාළ උපාය මාර්ග සහ මාර්ගෝපදේශ ඇතුළු පෝෂණ ආශ්‍රිත ප්‍රතිපත්ති සංවර්ධනය කිරීම හා ක්‍රියාත්මක කිරීමයි. පෝෂණ අංශය ශ්‍රී ලංකාවේ පුරවැසියන්ට පෝෂ්‍යදායී ස්ථාවර ජාතියක් ගොඩනැගීම සඳහා නොනවත්වා කටයුතු කර ඇත.

පෝෂණ අංශයේ නිල වෙබ් අඩවිය දියත් කිරීම

සෞඛ්‍ය අමාත්‍යාංශයේ පෝෂණ සම්බන්ධ සියලු ක්‍රියාකාරකම් සම්බන්ධීකරණය කිරීමේ කේන්ද්‍රස්ථානය පෝෂණ අංශයයි. අපගේ වෙබ් අඩවිය දියත් කිරීම 2020 දෙසැම්බර් 10 වන දින නිවේදනය කිරීම සතුටට කරුණකි.

මෙම ඔන්ලයින් වේදිකාව ශ්‍රී ලංකාවෙන් ඔබ්බට පවා පුළුල් පරාසයක ප්‍රේක්ෂකයින් සඳහා සෞඛ්‍ය සම්පන්න ආහාර තේරීම් ප්‍රවර්ධනය කරන විශ්වසනීය තොරතුරු ප්‍රභවයක් ලෙස සේවය කරනු ඇත. සෞඛ්‍ය සම්පන්න ආහාර තේරීම් ප්‍රවර්ධනය කිරීමේදී ආහාර පදනම් කරගත් ආහාර මාර්ගෝපදේශ අත්තිවාරම සපයයි; වෙබ් අඩවිය FBDG පණිවිඩ වඩාත් සන්දර්භය තුළ විශේෂිත සරල ආකාරයකින් සංවාද කරයි. මෙම වෙබ් අඩවිය ප්‍රජාව සඳහා ජාතික මට්ටමේ විශේෂ  බලගතු පෝෂණ ගැටළු විසඳීමට සහ සෘජු මග පෙන්වීමක් ලබා ගැනීමට දොරටුවකි.

ආහාර පදනම් කරගත් ආහාර මාර්ගෝපදේශ: සෞඛ්‍ය සම්පන්න ආහාර පුරුදු සහ ජීවන රටාවන් පෝෂණය කිරීම සඳහා මහජන ආහාර හා පෝෂණය, සෞඛ්‍ය හා කෘෂිකාර්මික ප්‍රතිපත්ති සහ පෝෂණ අධ්‍යාපන වැඩසටහන් සඳහා පදනමක් ස්ථාපිත කිරීම සඳහා සංස්කෘතික වශයෙන් සුදුසු සාක්ෂි පදනම් කරගත් නිර්දේශ.

මාර්ගෝපදේශ 14

  1. නිවැරදි ප්‍රමාණයන් සමතුලිත කරමින් ඔබේ දෛනික ආහාර වේලට වර්ණය එක් කරන්න.
  2. පිරිපහදු කළ ධාන්‍ය සහ ඒවායේ නිෂ්පාදන වෙනුවට පාර්බෝඩ් හෝ අඩු ඔප දැමූ සහල්, ධාන්ය වර්ග සහ ඒවායේ නිෂ්පාදන අනුභව කරන්න.
  3. දිනකට අවම වශයෙන් එළවළු දෙකක්, කොළ පැහැති එළවළු සහ පලතුරු දෙකක් අනුභව කරන්න.
  4. සෑම ආහාර වේලකම ස්පන්දන සමඟ මාළු හෝ බිත්තර හෝ කෙට්ටු මස් එක් කරන්න.
  5. නැවුම් කිරි හෝ එහි පැසුණු නිෂ්පාදන ගන්න.
  6. දිනකට ගෙඩි හෝ තෙල් සහිත බීජ අතලොස්සක් අනුභව කරන්න.
  7. ලුණු සහිත ආහාර සීමා කිරීම සහ ආහාරයට ලුණු එකතු කිරීම සීමා කරන්න.
  8. සීනි බීම, බිස්කට්, කේක්, රසකැවිලි සහ රසකාරක සීමා කරන්න.
  9. ජලය සෞඛ්‍ය සම්පන්නම පානයයි: දවස පුරා වීදුරු 8 සිට 10 දක්වා (ලීටර් 1.5 - 2.0) බොන්න.
  10. ක්‍රියාශීලී වන්න: සෑම දිනකම අවම වශයෙන් විනාඩි 20ක්වත් ව්‍යායාමවල යෙදෙන්න.
  11. සෑම දිනකම පැය 7-8 ක් අඛණ්ඩව නිදාගන්න.
  12. පිරිසිදු හා ආරක්ෂිත ආහාර අනුභව කරන්න.
  13. නැවුම් සහ ගෙදර පිසූ ආහාර අනුභව කරන්න: සැකසූ සහ අතිශය සැකසූ ආහාර සීමා කරන්න.
  14. ඇසුරුම් කළ ආහාරවල ලේබල් නිතරම කියවන්න.

 

ඉදිරි වැඩසටහන්

සෞඛ්‍ය අමාත්‍යාංශයේ පෝෂණ අංශයේ ඉදිරි වැඩසටහන්

ආහාර පදනම් කරගත් ආහාර මාර්ගෝපදේශ

ශ්‍රී ලාංකිකයන් සෞඛ්‍ය සම්පන්න ආහාර තෝරා ගැනීමක් කිරීම

වැඩිදුර කියවන්න

ශරීර ස්කන්ධ දර්ශකය (BMI) යනු කුමක්ද?

ශරීර ස්කන්ධ දර්ශකය (BMI) යනු ඔබේ බර සෞඛ්‍ය සම්පන්නද යන්න තීරණය කිරීම සඳහා භාවිතා කරන ඔබේ උස හා බර මැනීමයි. ශරීර ස්කන්ධ දර්ශක ගණනය කිරීම වැඩිහිටියෙකුගේ බර කිලෝග්‍රෑම් වලින් බෙදයි. උදාහරණයක් ලෙස, BMI 25 යනු 25 kg / m2 යන්නයි. වැඩිදුර කියවන්න